Kom bij ons langs: Avenue de la Gare 13 - 6600 Bastogne - Belgium

NIEUWS & EVENTS

Home ยป Nieuws & events
Abonneer je op onze nieuwsbrief

Over het museum

The 101st Airborne museum in Bastogne is gevestigd in het voormalige OfficiersMess gebouw van het Belgische leger en gebouwd in 1936. Dit presticieuze gebouw was tijdens de belegering van Bastogne in gebruik door de Duitsers als

“Unteroffiziersheim”.

Na de belegering werd het gebruikt als hospitaal door het Rode Kruis. Dit unieke gebouw met zijn rijke historie is de perfecte plaats om de geschiedenis te tonen van het 101st Airborne Division en andere units betrokken bij de slag om Bastogne in December 1944 – Januari 1945.

Het gebouw is gerenoveerd en hersteld in zijn voormalige glorie met behoud van alle karakteristieke kenmerken. Een exclusieve collectie met items van de Slag om de Ardennen en vitrines met levensechte scenes en poppen nemen u mee naar de dramatische periode van die Slag. Het museum is uw bezoek waard!!

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

Projecten 2014

In de kelder van het museum zijn nu alle vitrines klaar. Een groot aantal mensen mocht al een bombardement ervaren in een schuilkelder. Een zeer indrukwekkende ervaring, met veel lovende reacties.

Wat u meemaakt voelt ook levensecht, en brengt bij veel mensen emoties los. Hier zijn een aantal vitrines en dioramas bijgekomen, waaronder een hospitaalkamer met de verzorging van diverse gewonden soldaten en er wordt een motorrijder met brandwonden binnengebracht.

Ook de laatste vitrine is klaar : 1 met een man tot man gevecht en een aantal zeer zwaar gewonden. Wij vragen aan ouders om zelf een inschatting te maken voor uw kind bij een bezoek aan de kelder. Op de begane grond is bij de Class A uniforms een tijdelijke tentoonstelling geplaatst van persoonlijke items van Generaal Patton, bijeengebracht en beschikbaar gesteld door zijn kleindochter; Helen Patton. Wilt u de Slagvelden om Bastogne bezoeken? Ja, dat is mogelijk!

Het museum geeft u de mogelijkheid om deel te nemem aan een tour die u de memorabele plaatsen en de terreinen laat zien waar de gevechten plaats vonden. Kies in het menu: “Battlefield Tour” voor meer informatie.

H.vanKessel